← Takaisin blogiin

Valmennuksen treenit

Valmennuksen sisältö on syntynyt kokemuksen perusteella. Kaikkien asioiden järjestyksellä on minulle looginen selitys, niitä ei ole sinne heitetty sattumanvaraisesti. Myös valmennuksen kesto on tarkoituksella kolmen kuukauden mittainen, sillä me kaikki tarvitsemme aikaa elämäntapamuutokselle tai muulle uuden aloittamiselle.

 

Monilla asiakkailla, joita vuosien varrella jo tapasin ja valmensin oli kiihkeä hurja tavoite – päästä siihen hekumalliseen tulokseen neljässä viikossa: Parempaan kuntoon kuin koskaan EVER!, 15kg hoikempana, elämäniloisena, unelmien parisuhteessa, maailman kaunein brunette, joka kääntää kaikkien päät.

 

Yhdellä virkkeellä – täysi mahdottomuus.

 

 

Minulta on totuttu odottamaan ns. tappotreenejä, mutta tiedättekö; niiden aika on ohi. Niin minulta kuin ylipäänsä tulee olemaan kaikkialta. Aika hurjasti sanottu tuo viimeinen, vaan seuraapa asiaa. Nyt nousevana trendinä tulee olemaan peruskunnon nostaminen ja hyvinvoinnin, SEN OIKEAN HYVINVOINNIN lisääminen.

Ja minä olen tehnyt sellaiset treenit, joilla uskallan luvata peruskuntoon ja liikkuvuuteen huiman kasvun.

 

Oikea hyvinvointi ei synny siitä, onko sulla iso vai pieni takapuoli. Rinnoista en ole ihan niin varma….. 😀 Tämä on ns. sisäpiirin – vitsi naiselta, joka on haaveillut silikonirinnoista ties kuinka monta vuotta; B – kupin 😉

 

Mitä se hyvinvointi minulle on: iloa elää. Hyvän peruskunnon, onnistumisen iloja, ystäviä, ihania iltoja ystävien tai lasten kesken, oman kullan sylin, viikonlopun pitkiä aamuja croisantilla, hallinta omasta elämästä – myös siinä ruuassa, mikä hyvin usein ”kanavoidaan” tunnetilojen mukaan. Tästä ”onnen tunteesta”, eli Ilon kautta – käsitteestä syntyi myös tämän valmennuksen treenit.

 

Ilonkautta – valmennuksessa ei ole kuin yksi kuntosalitreeni: viimeisellä viikolla. Miksi? Koska ei sinne kuntosalille uudet ihmiset uskalla / rohkene mennä, kun oma kunto on vielä heikko ja siellä on niin paljon peilejä… Lisäksi ohjaajana kannan vastuun siitä, että hallitset omat kehosi ennen kuin lastaat vielä painoja lisää. Riski vammautua on suuri, kun ei osaa työntää ja jarruttaa painoja, huomioida keskivartalotukea jne.

 

Tavoitteeni tällä valmennuksella on kannustaa teitä menemään tämän jälkeen salillekin rohkeasti, hakemaan ohjausta ja osallistua ryhmäliikuntaan. Tämä valmennus on siihen yksinkertaisesti paras mahdollinen ponnahduslauta.

 

Treenejä on joka viikko kolme ja ne kaikki on kuvattu kokonaan. Ne eivät ole vain liikesarjoja ja jatkappa tästä itse – ohjeita, vaan olen tehnyt alusta loppuun. Minulla on vilkas mielikuvitus, ja pystyin näkemään ryhmät silmien edessä – filmaaminen oli todella hauskaa! Treenien kesto on 30 – 60minuuttia (kovemmat treenit sekä venyttelyt noin 30min)

 

Viikottaiset treenit sisältävät seuraavaa:

– kaksi lihaskuntoa nostavaa / hengästyttävää liikuntaa

– yksi kehonhuolto; näistä yksi on viikolla 4 joogana ja yksi putkirullaus lihashuolto on viikolla 6. Venyttelyissä huolletaan pohkeita, niskoja, hartioita, käytetään keppiä avuksi – todella monipuolinen tarjonta!

– Lisäksi sinulle on kuntotestit alussa ja lopussa, jotka olen valmiiksi kellottanut. Sinun ei tarvitse siis seurata kelloa itse

 

Vaikka sanon tason alkavan matalalta, tulee parempi kuntoisille myös oikeasti hiki! Näytän aina vaihtoehdot liikkeille, noin kolme eri tasoa ja kannustan niitä käyttämään. Teen myös itse vaihtoehtojen kautta suurimmaksi osin, koska valmennuksen ideana on kannustaa pysymään myös omalla tasolla. Esimerkiksi lankutus suorilla jaloilla ei suurimmalla osalla onnistu; kannustan laittamaan polvet maahan.

Tuota kehonhuoltoa korostan valmennuksen aikana ehkä jopa rasitukseen asti, kuten myös polvikulmia ja hartioiden alas laskemista. Niiiiiiiin moni vaiva olisi historiaa, kun kehoa huolletaan. Tylsää, boring, ei tuu hiki, ei oo aikaa…. Onhan näitä kuultu, mutta voisitko kokeilla edes tämän kolmen kuukauden verran tehdä lihashuollot minun mukana? Pidä vaikka päiväkirjaa kipujen ja kramppien määrästä – tiedät kyllä, että ne merkinnät vähenee, mitä uskollisempi lihashuollon treeneillekin olet.

 

Minun tavoite on ollut tuottaa teille treenejä, joissa näkyy ilo ja saat hien pintaan; treenin jälkeen sulla on hyvä olo: -”Jes!!! Tein treenit, onpas mahtava hiki ja jaksan laittaa vielä pyykitkin kuivumaan. Huomenna ei koske polviin eikä selkä väsynyt väärin tehdyissä lankutuksissa. ”

 

Koska jaksoit tehdä mukana etkä kokenut itseäsi kömpelöksi, huvittaa klikata auki seuraavakin video. Kerrankin ohjaaja, joka tajuaa mitä siihen alkuunkin tarvitaan, ilman että kohtelee sinua kuin hajoavaa kristalliesinettä. Koska tuokin on ongelma – huonokuntoisille ei uskalleta puhua rohkeasti, koska pelätään että te loukkaannutte. Tai sitten jos puhutaan, alkaa se hiivatin riivatun kova piiskaaminen…….

 

Valmennuksen treenit on oikeasti helppo tehdä kotona, koska ne on kuvattu KOTONA eikä STUDIO KODEISSA vehkapuun vieressä. Tilaa tarvitset ehkä noin 1.5m sivulle ja yhden metrin eteen. Välineinä kevyet käsipainot (2-3kg, joillekin jopa 1 kg on riittävä), kepin ja kuminauhan. Tämä voi olla sellainen leveä versio ilman kahvoja, vaikka minulla kahvallinen onkin. Jumppa-alusta lisää mukavuutta

 

Toivotan teidät ilolla tervetulleeksi treenaamaan mukaan ja muistathan; minuun saat aina yhteyden keskusteluosion kautta valmennuksessa – ja meillähän on myös viikottaiset videokontaktit ryhmän kesken

 

Ilonkautta 3kk valmennus

Osallistu keskusteluun

Vastaa